RotinaShop / Rotina Ay ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE
1 Rekisterinpitäjä
Rekisterin rekisterinpitäjä on Rotina Ay (y-tunnus 2954771-2)
Rekisteriasioiden yhteyshenkilö on:
Olga Viitasaari
puh. 044 203 7777
asiakaspalvelu (at) rotina.fi
Rotina avoin yhtiö / RotinaShop
Urjalantie 15
31760 Urjala
asiakaspalvelu (at) rotina.fi
2 Rekisterin nimi
Rekisterin nimi on
a) Rotina avoin yhtiö Asiakasrekisteri
b) Rotina avoin yhtiö Markkinointi- ja viestintärekisteri
3 Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen. Henkilötietoja käsitellään myös mahdollisten reklamaatioiden ja muiden vaatimusten selvittämisen edellyttämissä tarkoituksissa.
Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa.
Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu suoramarkkinointi.
Rekisterinpitäjä käsittelee tietoja itse sekä hyödyntää
henkilötietojen käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun
toimivia alihankkijoita.
4 Käsittelyn oikeusperusteet
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (jäljempänä myös ”GDPR”) mukaiset perusteet:
Edellä mainittu rekisterinpitäjän oikeutettu etu perustuu
rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan
merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä,
että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely
tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa
henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen
yhteydessä.
5 Rekisterin tietosisältö (käsiteltävät henkilötietoryhmät)
Rekisteri sisältää seuraavat henkilötiedot lähtökohtaisesti kaikista rekisteröidyistä henkilöistä:
6 Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä henkilöltä itseltään.
Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan
lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka
liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn henkilön välisen
asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä
toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan.
Markkinointi- ja viestintärekisteriin kerätään tietoja myös
ulkopuolisista palveluista tai sovelluksista, kuten Facebook, Instagram,
muut sosiaalisen median kanavat, Mailchimp, Campaign Monitor,
mahdolliset messut ja tapahtumat, asiakastapaamiset, yhteistyökumppanit.
7 Henkilötietojen säilytysaika
Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty.
Henkilötietojen säilyttämisen tarvetta arvioidaan kolmen vuoden välein ja joka tapauksessa rekisteröityä henkilöä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä viiden vuoden kuluttua sen jälkeen, kun kyseisen rekisteröidyn asiakassuhde rekisterinpitäjään on päättynyt, ja asiakassuhteeseen liittyvät velvollisuudet ja toimenpiteet on suoritettu loppuun. Esimerkiksi kirjanpitotositteita säilytetään kuusi vuotta tilikauden päättymisestä.
Rekisterinpitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta
säännöllisesti sisäisten käytännesääntöjensä mukaisesti. Lisäksi
rekisterinpitäjä toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet
sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden epätarkat,
virheelliset tai vanhentuneet henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan
viipymättä.
8 Henkilötietojen vastaanottajat (vastaanottajaryhmät) sekä tietojen säännönmukaiset luovutukset
Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.
9 Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Rekisteriin sisältyviä henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
10 Rekisterin suojauksen periaatteet
Henkilötietoja sisältäviä aineistoja säilytetään lukituissa tiloissa, joihin on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä.
Henkilötietoja sisältävä tietokanta on palvelimella, jota säilytetään lukitussa tilassa, johon on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä. Palvelin on suojattu asianmukaisella palomuurilla ja teknisellä suojauksella.
Tietokantoihin ja järjestelmiin on pääsy vain erikseen myönnettävillä henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterinpitäjä on rajannut käyttöoikeudet ja -valtuudet tietojärjestelmiin ja muihin tallennusalustoihin siten, että tietoja pääsevät tarkastelemaan ja käsittelemään ainoastaan niiden lainmukaisen käsittelyn kannalta tarpeelliset henkilöt. Lisäksi tietokantojen ja järjestelmien käyttötapahtumat rekisteröityvät rekisterinpitäjän IT-järjestelmän lokitietoihin.
Rekisterinpitäjän työntekijät ja muut henkilöt ovat sitoutuneet
noudattamaan vaitiolovelvollisuutta ja pitämään salassa henkilötietojen
käsittelyn yhteydessä saamansa tiedot.
11 Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet:
6. oikeus saada itseään koskevat henkilötiedot, jotka rekisteröity on toimittanut rekisterinpitäjälle, jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, ja oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle sen rekisterinpitäjän estämättä, jolle henkilötiedot on toimitettu, jos käsittely perustuu asetuksen tarkoittamaan suostumukseen ja käsittely suoritetaan automaattisesti (GDPR 20 art.);
7. oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle jos rekisteröity katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR 77 art.).
Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskevat pyynnöt osoitetaan kohdassa 1 mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2021 alkaen.
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Sinun ei tarvitse rekisteröityä käyttäjäksi tilataksesi tuotteita RotinaShopin verkkokaupasta. Rekisteröityneenä käyttäjänä saat ensimmäisenä tiedon kampanjoista ja uusista tuotteista uutiskirjeen muodossa.
RotinaShopilla on osittain sama varasto Varastomyymälän kanssa. Joskus voi käydä niin, että emme pystykään toimittamaan tilaamaasi tuotetta. Tällöin ilmoitamme siitä sinulle ja palautamme rahat samalla maksutavalla kuin tilatessasi.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt rotinashop yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat parhaiten yhteyden sähköpostilla
asiakaspalvelu@rotina.fi
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Matkahuolto Lähellä-paketti 5,90€
Paketti posti tai smartpost 5,90€
Nouto Urjalan kivijalkamyymälästä 0,00€
Mikäli valitset noudon myymälästä, voit nouttaa tilaamasi tuotteet myymälän aukioloaikoina ke 11-14, to 9-16, pe 9-16 ja la 11-14.
Posliinimukien pakkaamisessa käytämme kierrätysmateriaaleja, kuten sanomalehtiä ja pahveja. Paketti ei välttämättä ole kaunis, mutta tärkeintä meille on saada tuote sinulle ehjänä. Muuten tuotteiden paketoinnissa käytämme uudelleen suljettavia pakkauspusseja tai pahvilaatikoita.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Pääsääntöisesti toimitamme tuotteet kuljetuspalvelulle 1-3 arkipäivän kuluttua tilauksesta. Posliinimukien toimitus 2-4 arkipäivän kuluttua tilauksesta. Sesonkiaikoina posliinimukien toimitusaika saattaa olla pidempi. Ilmoitamme aina tilausvahvistuksessa, mikäli toimitusaika on normaalia pidempi.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
Tarkistathan tilauksesi tuotteet mahdollisimman pian, kun olet saanut tilauksesi. Sinulla on kuluttajana oikeus tutustua rauhassa tuotteeseen, tarkistaa se ja sovittaa sitä. Kaikilla tuotteillamme on kuluttajasuojalain 14 vrk:n palautusoikeus lähetyksen vastaanottamisesta.
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikelpoisia, niissä tulee olla alkuperäiset tuotelaput paikoillaan. Tarkistamme tuotteiden kunnon ennen palautuskäsittelyä. Pakkaathan tuotteet palautukseen siististi, jotta ne tulevat meille perille myyntikunnossa. Palautuksessa voit käyttää samaa pussia / laatikkoa, jossa tuotteet saapuivat sinulle.
Emme vastaanota palautuksia, jotka on tehty yli 14 vrk lähetyksen vastaanottamisesta.
Käsittelemme palautukset pääsääntöisesti 2-4 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta, jolloin myös teemme maksunpalautuksen. Palautamme maksun palautuskäsittelyn yhteydessä käyttämällä samaa maksutapaa, jota olet käyttänyt tehdessäsi tilauksen.
Jos osa tilauksesta palautetaan ja palautuksen jälkeen tilauksen loppusumma jää alle ilmaisen toimituksen rajan, vähennämme toimituskulun palautettavasta summasta. Sama koskee erilaisia kampanjoita, kuten tuotelahjoja. Palautuksen yhteydessä tuotteet tulee palauttaa tai lunastaa itselle.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun, joka kattaa postimaksut ja lähetyksen käsittelyn.
Palautettavasta summasta vähennetään aina palautuskulut 3,50€.
Mikäli koko tilaus palautetaan, palautamme tuotteiden summan, joista on vähennetty palautuskulut. Emme palauta toimituskuluja palautusten yhteydessä. Maksuttoman palautuksen saat tuomalla tuotteet suoraan Varastomyymäläämme (Urjalantie 15, 31760 Urjala). Tällöin emme myöskään palauta toimituskuluja.
Palautus Postin kautta:
Kirjoita paketin päälle saajaksi
Rotina avoin yhtiö
Urjalantie 15
31760 Urjala
0442037777
Palautuskoodi: XXXXX
(Palautus koodin saat meiltä sähköpostitse asiakaspalvelu@rotina.fi)
Palautus Matkahuollon kautta:
Verkkokauppamme käyttää palautustunnusta, joka on
sama kaikille lähetyksille.
Lisätietoja palautuksesta Matkahuollon kautta löydät TÄSTÄ.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti asiakaspalvelu@rotina.fi tai soittamalla 0442037777. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.